Kempen “Saya Pilih Malaysia”

Ini hanya khabar angin tapi tak salahkan aku nak tulis? Heheh. ~

Khabarnya adalah: Satu kempen yang dinamakan “Saya Pilih Malaysia” telah dengan kebetulannya senada dengan seruan PM kita. Skema warna juga adalah biru tua dan putih ibarat gambar dacing. Nasib baik takde slogan “janji Ditepati”. Keh3 

Iklan ini muncul pada waktu-waktu perdana di kaca TV pasca-fitnah di Malaysia. Berapa kos yang perlu dibayar untuk dapat slot iklan pada waktu perdana? Pi tanya tokei Pantene. Depa tahu sebab dah banyak tahun asyik model rambut mayang mengurai depa je duk joget-joget antara berita. Tak pun, boleh tanya tokei Cosmopoint. Jangan lupa nyanyi lagu depa sejak dari pintu pagar kolej lagi. Mesti dapat jumpa bos depa tanpa appointment. Wakaka!

Jadi, saya tunggu jawapan Najib, PM yang terkenal dengan “slogan” HARAM JADAH menjawab persoalan di atas. Walaupun mesej iklan Saya Pilih Malaysia tidak menyatakan secara jelas kecenderungan ke arah mana-mana pihak @ parti politik, kami sebagai rakyat Malaysia nak tahu ia dibiayai oleh SIAPA dan berapa kos yang terpaksa ditanggung oleh RAKYAT. Hehe!

Jangan mare. ~

Leave a Reply

