Archive

Tag Archives: dana haji jasman

Melayu kita tidak pernah aman daripada menjadi mangsa penipuan skim cepat kaya. Memburukkan lagi keadaan, jika sekali kena tipu tu biasa la tapi ni berkali-kali. Bukan namanya bangang tu? Ada nama lain yang lebih sesuai dari bangang? Sila suggest pada aku.

Cara nak cam skim cepat kaya ni kejap je. Ayatnya berbunga-bunga persis seekor mat rempit mengayat gadis tudung. Hari-hari melampias nafsu pada bohsia tapi bini wajib kena yang baik, beragama dan taat pada ibu bapa beb. Suck my dick la. Penganjur ni bukan sebarang orang beb. Pak Haji dan Pak Lebai pun boleh. Jual agama dan mengambil kesempatan di atas kebaikan hati orang Melayu untuk mengaut sebanyak mungkin “dana” untuk “disedekahkan” pada para “wali” mereka. Ceramah dan seminar dianjur untuk merekrut ahli (baca: keldai) baru.

Skim cepat kaya ni jarang yang ada produk sebagai perantaraan. Modus operandi’nya adalah kumpul dana – tipu-tipu sikit – tabur janji – peram dana – kumpul lagi – kumpul lagi – kumpul lagi – tabur janji baik punya – kumpul lagi – tipu lagi – bila dah cukup wang disonglap – lari! Bila pok cik dah kayo, tunggu apo laie? Lari ler!

Jadi, apa jenis bisnes yang jenis duit buat duit? Katakan korang labur (baca: lebur) 10 ribu dan ditawarkan (baca: ditipu atas darat) pulangan 1 juta. Adakah ianya logik? Jadi, tanpa segan silu dan berfikir panjang (otak dah pikir mau bergelar jutawan ni!) korang pun buat la pinjaman peribadi dan serahkan buta-buta pada penganjur. Untuk meyakinkan peserta @ shareholder (baca: keldai), penganjur (baca: keldai yang bersekongkol) bergelar lebai atau haji yang bertopengkan setan tu buat la satu majlis angkat sumpah atau bai’ah. Konon pious gila babeng punya pelaburan la ni. Cilanat btol. Orang begini lebih buruk perangainya dari Chua Soi Lek muka tak malu video lucah tersebar tapi masih bertanding jawatan presiden MCA! Menang plak tu! Bodo punya ahli MCA! Wah kah kah!

Ops. Terlebey sude.

Skim cepat kaya ni selalunya target Melayu je. Bangsa lain pun ada tapi sikit sangat orang terjebak. Cina atau India yang amat bodoh piang sahaja yang terkena. Kalau Melayu, polis Bukit Aman pun khabarnya melabur. Dana ni hanya untuk orang Islam dan berbangsa Melayu sahaja. Babi la! Ce bukak peluang pada bangsa lain i.e Cina dan India, agak-agak ada ke orang nak melabur? Jadi, terbukti kan Melayu ni bodoh piang? Well, aku pun Melayu tapi takde la sebangang orang yang melabur dalam skim cepat kaya. Weh! Kalo ASB pun tak melabur, apekehei plak nak melabur dalam skim yang belum tentu terjamin? Takde duit? Lambat sangat nak tunggu kaya? Ok, hang pi Easy RHB – situ ada skim khas untuk melabur dalam ASB. Baik punya! Hangpa tau dak? Kalau tahu pun hangpa pi dak melabur? Mana hang nak pi. Hang nak pelaburan yang boleh cepat kaya punya, jadi hang pi melabur dalam skim tipu yang menjanjikan cara cepat nak jadi jutawan. Hajat di hati mau melabur tapi akhirnya jadi melebur! Haaa! Bukan ke bodoh piang tu? Apa? Bai’ah? Go to hell la bai’ah!

Meh umah aku bawak 10 ribu sorang pastu aku bai’ah kan korang di masjid kat kampung aku ni ha. Cukup 100 orang keldai masuk jerat, aku lari! Pindah Ostolia! Korang kat Melesia masih termenung mengenangkan nasib dan membilang hari. Kah kah kah! Yabedabedu! Senangnyerrr nak perbodohkan Melayu ni! Cukup dua tiga tahun kat obersi, aku balik semula. Ari tu kalau tipu-tipu 1Melesia area Perlis, kali ni aku lepak Johor plak. Buat modus operandi sama tapi nama pelaburan lain-lain. Kalau dulu aku buat Dana Haji Jasman, kini aku kembali dengan Dana Lebai Kassiimmm! Nanti wa bawak lu gi bai’ah plak kat rumah penyembelihan ye wahai keldai-keldaiku. Duit poket dah nak abis dah ni. Tolong la gua mau hidup. Mau menten bini muda kat Ostolia bukan senang woo. Cukup duit wa lari pi Britain plak. La ni pakai kupiah, serban, songkok. Nanti sampai sana wa mau pakai itu topi koboi pulak! KAH KAH KAH KAH KAH!!

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.