Gambar anak Fauziah Latiff (Gee) main dengan anjing

Aku memerlukan traffic jadi aku upload balik gambar ini di sini. Ini isu lama. Satu2 kesalahan di sini adalah membiarkan anak2 bermain anjing dengan girangnya. Ya, aku tulis girang. Anjing itu tidak bersalah. Budak2 itu juga tidak bersalah. Cuma mak bapak sahaja yang patut dipersalah. Tidak salah jika menyentuh anjing. Islam tidak larang jika kita menyentuhnya dengan tangan kering – sama2 kering. Jika anjing itu basah dan tangan kita kering, tak boleh sentuh. Haram. Lain lah untuk korang yang melayan agama sendiri (Islam) seperti kain buruk. Sekejap ikut, sekejap tinggal. Syabas aku ucapkan. Anda telah berjaya mendaftarkan diri dengan Islam stail Islam Had Hari. :D

Untuk mak bapak, didik lah anak baik2. Banyak lagi binatang lain yang halal dalam Islam untuk dibuat ‘kawan’ selain yang satu ni. Kita orang Islam, bukan orang kafir. Fikir2 kan lah. Untuk Gee:

Dah la tu. Insaf la. Umur tu dah tua. Sementara masih ada kesempatan, pintu taubat masih lagi terbuka seluas2nya. Allah itu Maha Pengampun, Maha Pemurah dan Maha Penyayang. ‘Lari’ kepada Nya, bukan lari dari Nya. Muka cantik tak guna kalau dalam hati hitam legam. Peace bebeh!

About these ads
2 comments
  1. bertamadun said:

    eh! ye ke gee cam ni didik anak2 dia.. cam x caye

  2. sukiminna said:

    Salam.Cuma nk tmbh sket. Anjing adalah najis berat. Menyentuh najis ‘mughollazaoh ‘ TIDAK HARAM. Apa yang dinyatakan oleh hukum feqah ialah apabila kita menyentuh najis ‘mughollazoh ‘ kita dikehendaki menyucikannya dengan BERSAMAK iaitu membasuh dengan air yang telah dicampurkan dengan tanah sekali dan membilasnya dengan air ‘musta`mal ‘ (air yang bersih dan suci) sebanyak 6x. Yang haram berkaitan dengan anjing dan babi ialah memakannya bukan menyentuhnya.

    (bonus) :menyentuh wanita bukan muhrim adalah HARAM & TAK BOLEH DISAMAK. Malah ada hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa, “Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram.”

    So macamana pulak dengan lelaki muslim yang naik pentas salam2 ngan perempuan bukan muhrim yg memberi hadiah dlm sesuatu majlis?? Fikir2 kan lah..

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: