Ini hanya khabar angin tapi tak salahkan aku nak tulis? Heheh. ~

Khabarnya adalah: Satu kempen yang dinamakan “Saya Pilih Malaysia” telah dengan kebetulannya senada dengan seruan PM kita. Skema warna juga adalah biru tua dan putih ibarat gambar dacing. Nasib baik takde slogan “janji Ditepati”. Keh3 

Iklan ini muncul pada waktu-waktu perdana di kaca TV pasca-fitnah di Malaysia. Berapa kos yang perlu dibayar untuk dapat slot iklan pada waktu perdana? Pi tanya tokei Pantene. Depa tahu sebab dah banyak tahun asyik model rambut mayang mengurai depa je duk joget-joget antara berita. Tak pun, boleh tanya tokei Cosmopoint. Jangan lupa nyanyi lagu depa sejak dari pintu pagar kolej lagi. Mesti dapat jumpa bos depa tanpa appointment. Wakaka!

Jadi, saya tunggu jawapan Najib, PM yang terkenal dengan “slogan” HARAM JADAH menjawab persoalan di atas. Walaupun mesej iklan Saya Pilih Malaysia tidak menyatakan secara jelas kecenderungan ke arah mana-mana pihak @ parti politik, kami sebagai rakyat Malaysia nak tahu ia dibiayai oleh SIAPA dan berapa kos yang terpaksa ditanggung oleh RAKYAT. Hehe!

Jangan mare. ~

Di saat ekonomi meruncing dengan harga barangan asas melambung, pihak kerajaan pimpinan Dato’ Seri Najib Tun Razak berjaya “mengurangkan” bebanan yang ditanggung oleh rakyat kebanyakan dengan sekali lagi menaikkan harga minyak Ron97. 

Jangan bagi alasan dengan mengatakan minyak jenis ini tidak ramai yang guna. Itu alasan lapuk. Naik tetap naik. Dengan naiknya harga minyak, kenaikan barangan lain juga tidak dapat dielakkan. Terima kasih kerajaan. Terima kasih Dato’ Seri Najib serta UMNO/BN kerana “mendengar” keluhan kami rakyat biasa yang seperti secara standard’nya dianggap pandangan picisan. 

Pen Merah Pen Biru,
Naik La Tinggi Mana Pun, I Tetap Undi You.

Terima kasih ye.

Melayu kita tidak pernah aman daripada menjadi mangsa penipuan skim cepat kaya. Memburukkan lagi keadaan, jika sekali kena tipu tu biasa la tapi ni berkali-kali. Bukan namanya bangang tu? Ada nama lain yang lebih sesuai dari bangang? Sila suggest pada aku.

Cara nak cam skim cepat kaya ni kejap je. Ayatnya berbunga-bunga persis seekor mat rempit mengayat gadis tudung. Hari-hari melampias nafsu pada bohsia tapi bini wajib kena yang baik, beragama dan taat pada ibu bapa beb. Suck my dick la. Penganjur ni bukan sebarang orang beb. Pak Haji dan Pak Lebai pun boleh. Jual agama dan mengambil kesempatan di atas kebaikan hati orang Melayu untuk mengaut sebanyak mungkin “dana” untuk “disedekahkan” pada para “wali” mereka. Ceramah dan seminar dianjur untuk merekrut ahli (baca: keldai) baru.

Skim cepat kaya ni jarang yang ada produk sebagai perantaraan. Modus operandi’nya adalah kumpul dana – tipu-tipu sikit – tabur janji – peram dana – kumpul lagi – kumpul lagi – kumpul lagi – tabur janji baik punya – kumpul lagi – tipu lagi – bila dah cukup wang disonglap – lari! Bila pok cik dah kayo, tunggu apo laie? Lari ler!

Jadi, apa jenis bisnes yang jenis duit buat duit? Katakan korang labur (baca: lebur) 10 ribu dan ditawarkan (baca: ditipu atas darat) pulangan 1 juta. Adakah ianya logik? Jadi, tanpa segan silu dan berfikir panjang (otak dah pikir mau bergelar jutawan ni!) korang pun buat la pinjaman peribadi dan serahkan buta-buta pada penganjur. Untuk meyakinkan peserta @ shareholder (baca: keldai), penganjur (baca: keldai yang bersekongkol) bergelar lebai atau haji yang bertopengkan setan tu buat la satu majlis angkat sumpah atau bai’ah. Konon pious gila babeng punya pelaburan la ni. Cilanat btol. Orang begini lebih buruk perangainya dari Chua Soi Lek muka tak malu video lucah tersebar tapi masih bertanding jawatan presiden MCA! Menang plak tu! Bodo punya ahli MCA! Wah kah kah!

Ops. Terlebey sude.

Skim cepat kaya ni selalunya target Melayu je. Bangsa lain pun ada tapi sikit sangat orang terjebak. Cina atau India yang amat bodoh piang sahaja yang terkena. Kalau Melayu, polis Bukit Aman pun khabarnya melabur. Dana ni hanya untuk orang Islam dan berbangsa Melayu sahaja. Babi la! Ce bukak peluang pada bangsa lain i.e Cina dan India, agak-agak ada ke orang nak melabur? Jadi, terbukti kan Melayu ni bodoh piang? Well, aku pun Melayu tapi takde la sebangang orang yang melabur dalam skim cepat kaya. Weh! Kalo ASB pun tak melabur, apekehei plak nak melabur dalam skim yang belum tentu terjamin? Takde duit? Lambat sangat nak tunggu kaya? Ok, hang pi Easy RHB – situ ada skim khas untuk melabur dalam ASB. Baik punya! Hangpa tau dak? Kalau tahu pun hangpa pi dak melabur? Mana hang nak pi. Hang nak pelaburan yang boleh cepat kaya punya, jadi hang pi melabur dalam skim tipu yang menjanjikan cara cepat nak jadi jutawan. Hajat di hati mau melabur tapi akhirnya jadi melebur! Haaa! Bukan ke bodoh piang tu? Apa? Bai’ah? Go to hell la bai’ah!

Meh umah aku bawak 10 ribu sorang pastu aku bai’ah kan korang di masjid kat kampung aku ni ha. Cukup 100 orang keldai masuk jerat, aku lari! Pindah Ostolia! Korang kat Melesia masih termenung mengenangkan nasib dan membilang hari. Kah kah kah! Yabedabedu! Senangnyerrr nak perbodohkan Melayu ni! Cukup dua tiga tahun kat obersi, aku balik semula. Ari tu kalau tipu-tipu 1Melesia area Perlis, kali ni aku lepak Johor plak. Buat modus operandi sama tapi nama pelaburan lain-lain. Kalau dulu aku buat Dana Haji Jasman, kini aku kembali dengan Dana Lebai Kassiimmm! Nanti wa bawak lu gi bai’ah plak kat rumah penyembelihan ye wahai keldai-keldaiku. Duit poket dah nak abis dah ni. Tolong la gua mau hidup. Mau menten bini muda kat Ostolia bukan senang woo. Cukup duit wa lari pi Britain plak. La ni pakai kupiah, serban, songkok. Nanti sampai sana wa mau pakai itu topi koboi pulak! KAH KAH KAH KAH KAH!!

Itu bukan kenyataan aku, itu kenyataan brader Nasir Safar, Pegawai Khas Perdana Menteri tersayang semua, Pak Jib kita. Berita penuh.

Brader, letak jawatan (ke dilucutkan jawatan? haha) tidak cukup ar. Akta Hasutan juga tidak cukup. Cuba kalau kenyataan ni dikeluarkan oleh pemimpin pembangkang atau rakyat biasa macam aku ni. Mati iP aku kena trace dengan anjing-anjing kerajaan, kena tangkap macam Aduka Taruna (yang sedang berduka di dalam lokap). Haha. Siap sumbat dalam ISA lagi,  akta paling berbisa untuk negara makin mundur macam Malaysia ni.

Aik? Kenapa negara mundur plak? Taik la Malaysia ni negara membangun. Persoalan kecik berkaitan ideologi pemimpin nombor 1 Malaysia ni pun tidak dapat diterapkan kepada Pegawai Kanan. Kepada rakyat, lagi la. Tak tau la Pegawai Kanan ni pernah ikut kursus BTN ke tak.Member-member aku (anjing kerajaan) yang baru balik kursus BTN, atas dahi mereka memang nampak ‘lambang dacing’. Cakap plak berbuih mulut mempertahankan perbuatan dan tindakan pemimpin-pemimpin korup Malaysia. Nas yang dibawa semuanya aku boleh baca dalam akhbar. Apa penyokong kerajaan ni buta IT ke hape? Muahaha.

Dan, untuk kes ini, aku yakin si Nasir Safar ni tidak (never!) akan dihadapkan ke mahkamah atau dikenakan apa-apa tindakan. Pemimpin BN kan kebal? Monyet rasis tu mungkin sudah menerima pampasan berjuta-juta kerana letak dilucutkan jawatan dan sedang bersenang lenang bercuti. Haha. Atau, sepanjang bergelar Datuk (taik), sudah banyak rasuah yang beliau makan. Dah kaya la tu kot? Eh, adakah ini fitnah? Rasanya la. Cik Nasir ada terasa ke pedas? Kalau tak, jom kita sama-sama bukak fail. Tengok siapa yang gelabah. Haha.

*tengok muka pun sudah nampak seperti orang tak berapa cerdik. sapo laa yang lantik lahanat ni pegang jawatan tinggi-tinggi?

Rilek tuan2. Sebelum mengutuk atau mengata, sila baca ini dulu. Jangan marah aku sebab aku berniat baik. Namun, untuk tidak menghampakan korang yang mencari, aku letak juga gambar pelir pondan kat sini, Tidak kira la pelir ke konek ke. Yang penting ia adalah sama. Kalau nak panggil dengan nama gambar konek pondan pun tak apa. Aiman tak kisah.. :D

Cuba lihat gambarajah. Betul atau tidak kenyataan bahawa lelaki straight sudah kian pupus pada zaman ini? Muka macho tapi gay/ homoseksual/ lembut. Badan tinggi, dada bidang, tough nak mampus tapi tetek naik. Adeh, sengal. Pakai baju ketat2 pastu jalan melenggang. Rambut panjang entah kan rambut betul atau sekadar wig saja. Cakap lemah lembut bajet menggoda tahap cipan. Pantang surf internet, keyword aksi pelir stim dan video melayu menjadi pilihan. Mungkin benar apa yang dikata. Lelaki straight seperti aku kini sudah pupus. Mungkin, hanya tinggal aku seorang saja? Haha.

Jika mahu lihat lagi gambar pelir atau konek. sila ke sini. Selamat maju jaya aku ucapkan. :D

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.